At skulle finde nye medarbejder, som passer ind til virksomhedens ledige stilling, kan være rigtig svært. Ikke nok med at man skal læse de mange ansøgninger igennem ofte, så er der hele processen, med samtaler, til tider skal personerne testes og derefter laves en vurdering. Det er tidskrævende og ofte sidder man med minimal erfaring, så man er i tvivl om hvad man som arbejdsgiver skal kigge efter og vurdere på. Det er spørgsmål som ”Var denne person reel til sin samtale?”, ”Hvad skal jeg vurdere på?” og ”Hvad er det egentlig præcis vi leder efter?”. En rekrutteringsproces kan være meget ressourcekrævende og man vil helst igennem den, på en effektiv og simpel måde.

Få hjælp udefra og gør processen simpel

Hvis man gerne vil undgå en rekrutteringsproces, kan det være en god ide at få en hjælpende hånd udefra. Det kan være enormt tidskrævende at udføre en rekrutteringsproces og ofte bliver det ikke prioriteret højst på ens to-do liste. Man er som medarbejder altid i gang med et eller andet, samtidig med at der kommer opgaver ind fra flere forskellige sider. Det kan derfor være ret ressourcekrævende når man skal ansætte nye folk, da man som chef eller daglig leder, bliver nødt til at skubbe opgaverne væk i en stund. Dette medfører at man kommer bagud og derfor får skabt sig et travlt miljø omkring sig.

Derudover sidder der også mange daglige ledere, som ikke har den største erfaring med rekruttering, hvilket gør det endnu sværere. Når man er uerfaren inden for området, kan det være svært at vurdere, hvem af kandidaterne der passede bedst til den ledige stilling og om personerne overhoved var reelle til deres jobsamtale.

Ballisager.com kan hjælpe dig med processen og dermed skabe en enkelt og hurtigere rekrutteringsproces. Ballisager er eksperter i rekruttering og med deres mange års erfaring er du sikker på at du både for en god proces, samt viden og faglighed med i pakken. Så få hjælp til rekruttering i fremtiden og gør det mindre kompliceret.

Har i skabt de gode rammer for jeres kontor?

Det er vigtigt at have nogle rammer på kontoret som er indbydende og som giver en energi til at arbejde. Det kan til tider være nogle lange dage på kontoret foran computeren. Derfor har man brug for et sundt, rent og enkelt kontormiljø. Dette er også vigtigt når der afholdes jobsamtaler, da man også får et førstehåndsindtryk af hvordan miljøet er i virksomheden.

Det er vigtigt med rent service til kaffe, møder og til de lange aftner på kontoret. Kontoret skal være pænt, ryddeligt og rent. På den måde skaber man et godt og sundt kontormiljø. Der må også rigtig gerne være nogle pynteting, når der kommer gæster udefra. Hos Georg Jensen Damask kan de hjælpe dig med lidt pynt til kontoret. Det kunne f.eks. være duge, dækservietter, viskestykker, håndklæder og klude til køkkenet. Gå ind og få noget mere inspiration, og være med til at skabe det gode kontormiljø.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here