Er man fra Danmark kan man stort set ikke gå forbi en TV-kanal, et busstoppested eller åbne en avis uden man bliver bombarderet af forskellige reklamer for lån. Der er en meget aggressiv markedsføring af de hurtige lån, som tager mange penge i rente. Det gør, at rigtig mange mennesker bliver fristet til at tage disse lån, og det kan gøre, at de ender med at forgælde sig i alt for stor grad. Det er ikke kun i Danmark at man har denne erfaring med de hurtige lån. For også i nordpå hos vores nabo Norge kan man mærke det store boom i de hurtige lån. Derfor har man valgt at se lidt nærmere på markedsføring af denne type af lån.

Der bliver sat regler for at markedsføre lån

Alle mennesker uden undtagelse bliver påvirket af reklamer. Det er der lavet talrige undersøgelser omkring, så det er efterhånden noget man er enig om. Også de mest veluddannede mennesker kan sagtens blive meget påvirket af særlige reklamer. Så hvis man hver dag går forbi et busstoppested, hvor man på billedet forsøger at få dig til at tage et hurtigt lån, så kan alle blive fristede. De fleste vil nok sidde og tænke for sig selv, at de aldrig kunne få sig selv til at tage sådan et lån. Det er der mange nordmænd, der har sagt gennem tiden. Ikke desto mindre er der rigtigmange nordmænd, som netop grundet disse lån har fået en al for stor gæld.

Hvis man skal komme en særlig type af markedsføring til livs så kan man blandt andet gøre det ved hjælp af lovgivning. Det er nemlig alt andet end lige markedsføring af produkter, som er kunders første møde et særligt produkt. Netop derfor har man i Norge gået ud og sagt, at man inden længe har et udspil klart, som skal gøre det langt sværere at friste folk. Det er nemlig fristelses momentet, som gør det nemmere at få folk til at hoppe i fælden. Så hvis man sørger for, at folk ikke har de sammeforudsætninger for at blive lokket, så vil det gøre, at færre nordmænd forgælder sig.

I Norge er der flere dokumentarer om de hurtige lån

På mange måder minder Norge og Danmark om hinanden. Her i landet oplever man meget ofte, at man i fjernsynet eller på en særlig online streamingtjeneste har et fokus på et bestemt tema eller lignende.Det har man også i Norge og den seneste tid har det været markedsføring af lån man har fokuseret på. Man finder ud af, at det er meget mere udbredt end man tror, at lave diskret markedsføring af lån. Det ønsker man at gøre noget ved og man har befolkningens fulde opbakning til dette.

Kilde: Scandilån Norge

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here