Arbejder du til dagligt med markedsføring? Eller er du blot interesseret i de seneste tendenser? Dette indslag giver dig nogle af de større tendenser for markedsføring i 2019. Med nye teknologiske innovationer hvert år samt svingende forbrugeradfærd, vil markedsføring konstant ændre sig. Virksomheder har i højere grad til intelligente computere med AI, som kan tilrettelægge content ultra-specifikt til modtageren. De har også adgang til smart og hurtig dokumentation og verifikation eksempelvis gennem NemID. Læs videre, og få et overblik over tre af de seneste trends.

Man skal være skarp og følge med, lovgivningen ændrer sig hurtigt, senest er online lån kommet under luppen med den nye regering.

Stadig fokus på content

‘Content is king’. Sådan har det lydt i mange år, så dette er ikke noget nyt. Har du god content, er det sandsynligt at du får success med din markedsføring. Content skal både være underholdende, interessant, skabe positiv engagement samt være troværdig.

Content med en særlig substans bliver mere og mere populært. Det har i lang tid være en almindelig opfattelse, at content, der er hurtigt at læse og let at fordøje, er vejen frem, hvis man vil have sit indhold læst og delt. Dette står nu for en ændring. I 2019 vil man i højere grad se en adfærd, der går i retning af mere dybdegående content. Folk har brug for viden og mening, og gennem content af høj kvalitet kan de få det. Du må aldrig tro, at fordi du producerer et stykke langt indhold, er det ensbetydende med, at dine modtagere vil bruge mere tid på det. Du kender det sikkert selv – du bliver kun ved med at læse, hvis du får reel værdi hele vejen.

Dertil er det nødvendigt at eksperimentere med content, for at få success. Nogle gange skal man lytte til de gode gamle klicheer, og “succes kræver hårdt arbejde” bør være et mantra i arbejdet med content marketing. Du får sjældent succes blot ved at dele dit indhold en enkelt gang og så vente på, at det går viralt. Du bliver nødt til konstat at eksperimentere med forskelligt indhold, teste, iterere og optimere.

Genfødslen af email-markedsføring

E-mails er ved at få et comeback, fordi vi i højere grad søger den lidt tættere relation med virksomheder. Men vi forventer også autencitet og ærlighed, og derfor vil e-mails få en langt større grad af nærværende personligt indhold. Så hvis ikke du allerede har droppet den formelle tone i dine e-mails til kunder, så er det på tide at gøre det og få sendt en række venskabelige e-mails afsted. Få fat i de bedste skrivere, og producer email-indhold af høj og engagerende kvalitet. Skriv underholdende, skævt og humoristisk – men hold fast i den høje kvalitet.

Online chat – fordele og ulemper ved chat-bots

Kontaktformularer kræver for meget tid – vi vil bare kunne skrive direkte i en chat.

Og eftersom flere og flere virksomheder får chat-bots på deres webside, vil det efterhånden blive noget vi forventer. Det er her væsentligt, at virksomheden er til stede på websiden i en chat-funktion, når vi besøger deres webside. Ulempen for virksomheder er, at du skal være opmærksom på når nogen skriver til dig på din side, for du får ingen kontaktinformation fra vedkommende, der henvender sig, hvis ikke de selv kommer i tanker om at give det. Overvej derfor, om du har ressourcerne, og få sat din chatfunktion rigtigt op så du er sikker på at kunne svare – før du får det installeret på din side.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here